In de vorige blogpost zag je Tom Museeuw aan het werk met led-licht op locatie. Voor deze post dook hij even de studio in. In een studiosetting is het handig om te zien wat je licht precies doet. En dat is net één van de grote voordelen van continu licht. Bij deze opstelling gebruikte Tom 4 lichtbronnen en 1 reflectiepaneel. Het onderling afstemmen van al die lichtbronnen ging vrij vlot omdat hij, in tegenstelling tot het werken met flitslicht, steeds een pre-visualisatie heeft van het resultaat van zijn aanpassingen. Als hoofdlicht gebruikt Tom een harde lichtbron, wat voor een duidelijk afgelijnde schaduw onder de neus en de kin zorgt. Beide schaduwen worden iets opgelicht door het gebruik van een reflectiepaneel. Tom gebruikt ook een Forza 60B met fresnel als tegenlicht. Door het richten van de kleppenset is het tegenlicht zeer subtiel aanwezig. De achtergrond wordt zacht opgelicht door 2 LED panelen.
Meer informatie over de Nanlite Forza60B
Nieuw webinar: LED. LIGHT. FLASH!
Wil je meer weten over het werken met LED- en flitslicht in de studio? In het Webinar LED. LIGHT. FLASH! op 7 maart gaan Tom Museeuw en yours truly dieper in op deze twee belichtingsmethodes. Tijdens een heuse live shoot, die je online kan volgen, hebben we het over de sterke en zwakke punten van beide. In het tweede deel bewerk ik live de foto’s die we in deel 1 maakten, en leer ik je en passant tal van praktische Lightroom en Photoshop tips. Kan je live niet kijken? Da’s geen probleem want elke deelnemer ontvangt ook een replay-link. Bovendien maak je kans op één van de flashy prijzen uit onze prijzenpot van meer dan €2.500!
Tot 1 maart betaal je slechts €14.95 i.p.v. €24.95